CNADNR a selectat consorţiul Vinci (Franţa) - Strabag (Austria) -
Aktor (Grecia) pentru construcţia în concesiune a tronsonului de
autostradă Comarnic - Braşov, cu o lungime de 58 de kilometri.
În timpul unei discuţii cu jurnaliştii, la inaugurarea lotului patru al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, premierul Victor Ponta le-a cerut ministrului Dan Şova şi reprezentanţilor CNADNR să dea "vestea bună" referitoare la autostrada Comarnic Braşov.
"De la domnul Şova şi de la CNADNR aştept astăzi (joi - n.r.)
sau mâine (vineri - n.r.) o veste bună... Astăzi? Păi, daţi, domnilor,
vestea bună, că ţine cariera mea politică de ea. Avem câştigător pentru
Comarnic-Braşov", a spus premierul.
Reprezentanţii CNADNR au precizat că licitaţia a fost câştigată de Vinci-Strabag-Aktor, refuzând însă să precizeze preţul.
Premierul a menţionat că lucrările vor începe anul viitor.
"Avem o ofertă serioasă şi de anul viitor putem să începem faimosul Comarnic-Braşov", a afirmat el.
Asocierea Vinci şi Aktor şi-a adjudecat acest proiect şi în 2009,
renunţând ulterior la contract, întrucât statul român nu a acceptat
anumite clauze.
Consorţiul câştigător a concurat cu asocierea Impregilo - Salini din
Italia pentru acest proiect, aceştia fiind singurii constructori care au
depus oferta finală.
Ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse în
februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications
Construction şi asocierile Spedition UMB - Tehnostrade, firme deţinute
de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, Vinci - Strabag - Aktor şi
Impregilo - Salini.
La începerea etapei dialogului competitiv, în perioada mai-iunie, China
Communications Construction a anunţat cã se retrage. Ulterior, la
termenul final fixat pentru 9 decembrie, asocierea Spedition UMB -
Tehnostrade nu a depus oferta finală.
Costul de construcţie al autostrăzii este în jur de 1,2 - 1,3 miliarde
euro, iar lucrările vor începe în luna aprilie a anului viitor şi ar
putea fi încheiate în 2016 sau 2017, a declarat în luna noiembrie
ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, la
emisiunea "După 20 de ani", difuzată de Pro TV.
Limita de viteză va fi de 130 kilometri/ oră, iar taxarea autostrăzii ar putea fi făcută la tariful de 3 euro/100 de kilometri.
De finanţarea proiectului s-au arătat interesate BEI, BERD şi Banca Mondială, potrivit ministrului.
Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada
Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2009, când câştigătorul
licitaţiei, asocierea Vinci - Aktor, a renunţat la contract. Grupul elen
Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat
contractul de construcţie pentru că statul român nu a acceptat anumite
clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.
CNADNR a inaugurat joi 60 de kilometri de autostradă, pe ruta Orăştie -
Sibiu, care se adaugă celor 548 kilometri deja existenţi.
Guvernul a anunţat la începutul lunii decembrie strategia de dezvoltare a
reţelei de autostrăzi, urmărind accelerarea proiectelor începute,
lansarea de noi proiecte din fonduri europene şi cointeresarea
partenerilor privaţi în finanţarea autostrăzilor.
Executivul a identificat patru surse de finanţare a proiectelor - TEN-T
Coeziune (3 miliarde euro, pentru perioada 2014‐2020), TEN-T
Dezvoltare regională (1,8 miliarde euro pentru 2014-2020),
concesiune/PPP (fonduri private şi fonduri de la buget, ultima categorie
neputând depăşi 49%), respectiv statul român (din fondul creat în urma
indexării accizei pe combustibili, de circa 750 milioane euro anual).
Conform Executivului, pentru prima dată decizia privind noi tronsoane va
fi luată prin consultare publică, iar până în 2022 primele 16 oraşe din
România vor fi conectate prin autostrăzi (Bucureşti, Cluj-Napoca,
Timişoara, Iaşi, Constanţa, Craiova, Braşov, Galaţi, Ploieşti, Oradea,
Brăila, Arad, Piteşti, Sibiu, Bacău, Târgu Mureş).
sursa: mediafax.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu