Comarnic-Brasov va deveni realitate?Mai sper? Mda,mai sper pentru ca sunt consecvent de felul meu..
Chiar daca acum vin sarbatorile si toti se bulucesc la munte...Chiar..de ce? In fine,intrebarea e retorica.
Da,sper...ca vor face si ei ceva cu rost. Dar hai sa-i mai citim si sa-i credem...
Premierul Victor Ponta a declarat luni că în 10 zile va fi anunţată
firma care va construi în concesiune autostrada Comarnic-Braşov (58 km).
În cursă au rămas două consorţii formate din firme străine, după
ce UMB Spedition, controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, a
renunţat să mai depună ofertă.
"Domnul Şova (Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de
Infrastructură n.n.) m-a informat că două consorţii, unul condus
de Vinci şi Strabag şi altul de Impregilio au depus oferte finale. În 10
zile vom avea câştigătorul", a declarat Victor Ponta, la BNR, în
contextul unei dezbateri organizate de Institutul Aspen din România şi
German Marshall Fund.
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine a
anunţat că au depus oferte finale asocierea VISTRADA Nord (Vinci/
Franţa, Strabag/Austria şi Aktor /Grecia) şi asocierea Impregilo
SpA/Salini (Italia). Firma UMB Spedition a renunţat să mai depună
ofertă.
Consorţiul Vinci-Aktor a mai avut o tentativă de a construi Comarnic-Braşov în anul 2010, dar aceasta a eşuat.
"Pentru atribuirea “Contractului de concesiune de lucrări publice
privind proiectarea, construirea, finanţarea, operarea şi întreţinerea
Autostrăzii Bucureşti-Braşov, Tronsonul Comarnic-Braşov, km 110+600 - km
168+600” îşi anunţase participarea şi firma UMB Spedition. Precizăm că
această societate a renunţat să mai depună oferta.
Pe data de 20 decembrie va fi stabilită oferta câştigătoare, se arată
într-un comunicat transmis luni de Departamentul pentru Proiecte de
Infrastructură şi Investiţii Străine.
Pentru tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov ofertele pentru
preselecţie la dialog competitiv au fost depuse în februarie, pe listă
fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile
Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo -
Salini.
La începerea etapei dialogului competitiv, în perioada mai-iunie, China
Communications Construction şi-a anunţat retragerea din cursă.
Premierul Victor Ponta promitea, la începutul acestui an, că data-limită
pentru finalizarea autostrăzii Comarnic-Braşov este anul 2016, în cazul
nerespectării acestui termen susţinând că nu va mai candida la
alegerile parlamentare. "Dacă nu e gata până în 2016 nu mai candidez. Am
un fix cu Comarnic-Braşov şi cu Piteşti-Craiova", spunea premierul la începutul acestui an.
1,2 miliarde de euro, valoarea estimată a tronsonului Comarnic-Braşov
Valoarea estimată pentru acest tronson este de aproape 1,2 miliarde de
euro, iar pentru demararea lucrărilor anul viitor, guvernul a convenit
cu reprezentanţii FMI o finanţare de 600 de milioane de lei ,
echivalentul a 134 de milioane de euro, prevăzută în proiectul Bugetului
de stat pe 2014.
Autostrada Comarnic-Braşov va avea o lungime de 58 de kilometri,
potrivit studiului de fezabilitate, datele tehnice ale proiectului
putând fi modificate "în vederea optimizării proiectului".
"Datele tehnice, la faza de proiectare a Studiului de Fezabilitate
pentru proiectul Autostrăzii Bucureşti-Braşov, tronsonul Comarnic-Braşov
sunt: lungimea - 58 km; partea carosabilă - 2 x (2 x 3,50 m) şi 2 x (2 x
3,75 m); benzi de staţionare de urgenţă - 2 x 2,50 m; poduri, pasaje
şi viaducte pe autostradă - 54 şi tuneluri - 18. Precizăm că în cadrul
procedurii de dialog competitiv, specificaţiile tehnice au constituit
obiect al dialogului cu posibilitatea de a fi modificate -în vederea
optimizării proiectului-, urmând ca o parte din acestea să facă obiectul
ofertelor finale", se arată în răspunsul primit de gândul de la CNADNR.
Fondurile necesare pentru exproprierea şi trecerea în proprietatea
statului a imobilelor aferente autostrăzii Comarnic-Braşov vor fi
asigurate de la bugetul de stat. Proiectarea şi construirea autostrăzii
vor fi finanţate prin fonduri atrase de viitorul concesionar. În
perioada de operare şi întreţinere a autostrăzii (26 de ani), viitorul
concesionar îşi va recupera costurile privind proiectarea şi construirea
autostrăzii prin "plăţi de disponibilitate" efectuate de CNADNR.
"Plăţile de disponibilitate vor fi supuse unor deduceri în cazul în care
autostrada nu este disponibilă sau nu este operată şi întreţinută la
anumite standarde de performanţă", au explicat reprezentanţii Companiei
Naţionale de Autostrăzi.
Premierul Victor Ponta a anunţat, în februarie, că sectorul de
autostradă concesionat va fi taxat. "Cei care fac această concesiune vor
pune barieră şi vor pune taxă", a spus Victor Ponta.
Firmele interesate de Comarnic-Braşov
Pentru tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov ofertele pentru
preselecţie la dialog competitiv au fost depuse în februarie, pe listă
fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile
Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo -
Salini.
La începerea etapei dialogului competitiv, în perioada mai-iunie, China
Communications Construction şi-a anunţat retragerea din cursă.
În decembrie, după nouă luni de negocieri, Compania Naţională de
Autostrăzi promite că va desemna câştigătorul, adică firma care va
trebui să aducă finanţare şi să construiască autostrada Comarnic-Braşov.
În 2004 a eşuat prima tentativă de construire prin concesiune a
autostrăzii Comarnic-Braşov. Guvernul Năstase selectase firma Vinci
pentru construcţia acestui tronson, dar şi pentru segmentele
Bucureşti-Ploieşti şi Predeal -Braşov. Draftul proiectului era gata, dar
Comisia Europeană s-a opus, nefiind de acord cu modul în care au fost
selectaţi viitorii concesionari şi precizând că legislaţia privind
parteneriatul public-privat trebuie refăcută.
O altă încercare pentru găsirea unui concesionar a avut loc în 2010.
Ministrul Transporturilor, la acea vreme, Radu Berceanu, preşedintele
grupului francez Vinci si un reprezentant al companiei elene Aktor
semnaseră la începutul anului 2010 contractul de concesiune pentru
tronsonul de autostradă Comarnic-Brasov, proiectul urmând să fie
finalizat pănă in ianuarie 2014.
Consorţiul Vinci-Aktor a renunţat însă în aprilie 2010 la contractul de
construcţie în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov,
în valoare de 1,5 miliarde de euro, invocând clauze contractuale. În
fapt, consorţiul nu reuşise să strângă banii necesari lucrării.
Tronsonul avea atunci ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea
lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani în total 4,8
miliarde de euro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu